جزئیات شیوه برگزاری کنکور 86 اعلام شد

کنکور امسال به صورت یک مرحله‌ای است و سؤالات آن نیز از کتاب‌های  درسی سالی واحدی طراحی می‌شود
معاون سازمان سنجش درباره تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سؤالات کنکور گفت: داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی باید به 100 سؤال عمومی در دفترچه شماره 1 ظرف مدت 75 دقیقه پاسخ دهند.
حسین توکلی افزود: داوطلبان گروه ریاضی و فنی علاوه بر پاسخگویی به 100 سؤال عمومی باید به 135 سؤال اختصاصی نیز در مدت 175 دقیقه پاسخ دهند. این گروه از داوطلبان باید پاسخ سؤالات عمومی را در پاسخنامه شماره 1 و پاسخ سؤالات اختصاصی را در دفترچه شماره 2 درج کنند.
وی اظهار داشت: داوطلبان آزمون هنر نیز علاوه بر پاسخگویی به سؤالات عمومی باید به60 سؤال اختصاصی در مدت 65 دقیقه و 100 سؤال اختصاصی دیگر در مدت 100 دقیقه پاسخ دهند. این داوطلبان باید پاسخ هر 3 دفترچه سؤال را در پاسخنامه شماره یک درج کنند.
توکلی گفت: همچنین داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی به جز سؤالات آزمون عمومی، 25 سؤال زمین‌شناسی دارند که باید به آنها ظرف مدت 20 دقیقه در دفترچه شماره 2 پاسخ دهند. همچنین آنها باید 145 سئوال اختصاصی را به مدت 155 دقیقه در دفترچه شماره 2  درج کنند.
وی اضافه کرد: در گروه آزمایشی زبان نیز داوطلبان باید به 70 سؤال اختصاصی زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی که در دفترچه شماره 2 آمده است. علاوه بر دفترچه شماره یک حاوی سؤالات عمومی، در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند. این گروه آزمایشی منحصرا یک پاسخنامه دارد. ضمنا داوطلبانی که زبان‌های ایتالیایی و روسی را انتخاب می‌کنند سؤال اختصاصی ندارند و باید تنها به سؤالات عمومی پاسخ دهند.
معاون سازمان سنجش در خصوص سؤالات آزمون گروه علوم انسانی گفت: داوطلبان این گروه علاوه بر پاسخ دادن به سؤالات عمومی باید به 35 سؤال اختصاصی ظرف مدت 35 دقیقه و 145 سؤال اختصاصی دیگر ظرف مدت 130 دقیقه پاسخ دهند. در این آزمون 2 پاسخنامه مربوط به سؤالات عمومی و اختصاصی وجود دارد. همچنین داوطلبان گروه علوم انسانی که مدرک پیش‌دانشگاهی آنها علوم و معارف اسلامی است علاوه بر دفترچه سؤالات اختصاصی 2 و 3 باید به دفترچه شماره 4  با تعداد 20 سئوال نیز پاسخ دهند.
توکلی درباره زمان دقیق برگزاری آزمون به مهر گفت: آزمون سراسری سال 1386 صبح‌ها رأس ساعت 30/7 و بعد از ظهرها رأس ساعت 30/15 دقیقه آغاز می‌شود. درهای ورود به جلسه یک ساعت قبل از آزمون بسته می‌شود و الزاما داوطلب باید یک ساعت قبل از بسته شدن درب حوزه‌های امتحانی در محل حاضر باشد.
وی با تأکید بر اینکه داوطلب باید برای حضور در حوزه امتحانی علاوه بر کارت ورود به جلسه اصل شناسنامه، کارت ملی و یا کارت معتبر عکس‌دار به همراه داشته باشد افزود: منحصرا چند مداد سیاه نرم، مداد تراش و مداد پاک‌کن نیز از وسایلی است که باید همراه داوطلب باشد.معاون سازمان سنجش همچنین خاطر نشان کرد: همراه داشتن تلفن همراه، پیجر، بیسیم، ماشین حساب، جزوه، کتاب، کیف یا ساک دستی به جلسه آزمون ممنوع است و در صورتی که داوطلب عمدا و سهوا یکی از این وسایل را با خود به همراه داشته باشد، برابر مقررات مربوط تخلف و تقلب که در اطلاعیه توزیع کارت درج می‌شود، با وی به عنوان متخلف و یا متقلب برخورد می‌شود.
 
همشهری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد