25 درصد افت تحصیلی در پایه اول متوسطه

دانش‌آموزان پایه اول متوسطه با افت تحصیلی 25 درصدی مواجه هستند.

معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی در جمع خبرنگاران، گفت:  افت تحصیلی به معنای مردودی در این دوره نیست، بلکه در این مقطع تحصیلی بازماندگان از تحصیل وجود دارند که به دلایل گوناگون ترک تحصیل می‌‏کنند.

پرویز آژیده افزود: افت تحصیلی 25 درصدی دانش‌‌‏‌آموزان پایه اول متوسطه دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن به آموزش و پرورش مربوط می‌شود که شیوه‌‏های تدریس، محتوای کتاب‌‏های درسی، نیروی انسانی غیرمرتبط از آن جمله است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر نیز مربوط به عوامل خارج از فضای مدرسه و آموزش و پرورش است گفت: عوامل افت تحصیلی دانش‌‏آموزان شناسایی و رصد شده است و طرح ارتقای کیفیت آموزش پایه اول دبیرستان برای کاهش افت تحصیلی این پایه طراحی و تدوین شده که 120 منطقه در این طرح مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته‌‏اند.

آژیده در ادامه از اختصاص یک میلیارد تومان برای جبران افت تحصیلی دانش‌‏آموزان پایه اول متوسطه خبر داد و اظهار داشت: برای دانش‌‏آموزانی که وضعیت تحصیلی مطلوبی ندارند کلاس‌‏های فوق برنامه برگزار می‌‏شود تا افت تحصیلی در آنان جبران شود.

وی درباره کاهش تعداد دانش‌‏ آموزان دوره متوسطه گفت: به طور کلی آمار دانش‌آموزان دوره متوسطه سیر نزولی داشته است، اما این کاهش بسیار اندک و ناچیز است.

معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی افزود: در کنار کاهش تعداد دانش‌‏آموزان متوسطه، مدارس شبانه‌‏روزی و نمونه دولتی که در مناطق محروم فعالیت دارند با رشد تعداد دانش‌‏آموز مواجه بوده‌اند.

وی گفت: تراکم دانش‌‏آموزان در کلاس‌‏های درس بر اساس استانداردها لحاظ می‌‏شود و از این کاهش آمار باید برای ساماندهی در این حوزه استفاده کرد.

آژیده اظهار داشت: سؤالات امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان به صورت تشریحی و مانند سال‌‏های گذشته است و درجه دشواری این سؤالات توسط طراحان سؤالات تعیین می‌‏شود.

معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی، با تاکید بر این که تأثیر معدل کتبی سال سوم تأثیر 15 درصدی در کنکور دارد، افزود: امتحانات سال سوم متوسطه به صورت تشریحی و کلی برگزار می‌‏شود که در کنار سؤالات چهار گزینه‌‏ای کنکور زمینه خلاقیت را در دانش‌‏آموزان فراهم می‌‏کند و این ارزیابی دو جانبه در پذیرش دانش‌‏آموزان در کنکور بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ورودی دانشگاه‌‏ها موجب می‌‏شود که دانش ‌‏آموزان برای تحصیل در مدارس انگیزه داشته باشند و صرفاً جذب کلاس‌‏های کنکور نشوند.

معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی درباره آئین‌‏نامه امتحانات دوره متوسطه نیز گفت: امتحانات این دوره همچون سال‌‏های گذشته برگزار می‌‏شود؛ اما با توجه تأثیر معدل کتبی سال سوم در کنکور، این امتحانات با دقت بیشتری برگزار می‌‏شود.

وی با اشاره به ابلاغ آئین‌‏نامه هنرستان‌‏های نمونه دولتی فنی و حرفه‌‏ای نیزبه استان‌‏ها افزود: این هنرستان‌ها از سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

آژیده گفت: براساس این دستورالعمل، هنرستان‌‏های نمونه دولتی دانش ‌‏آموزان علاقه‌‌‌‏مند را بعد از سال سوم راهنمایی ثبت‌‏نام می‌‏کنند که 60 درصد این هنرجویان از مناطق روستایی و محروم انتخاب می‌‏شوند. به گفته وی، برای هنرستان‌‏های فنی و حرفه‌‏ای نمونه دولتی رشته‌‏های متناسب با نیاز بومی و محلی پیش‌‏بینی می‌‏شود. آژیده با اشاره به کمتر بودن مدت تحصیل هنرجویان هنرستان‌‏ها اظهار کرد: در دوره هنرستان تحصیل در 2 پایه دوم و سوم صورت می‌‏گیرد، در حالی که در شاخه نظری دانش ‌‏آموزان با احتساب دوره پیش‌‏دانشگاهی 3 سال در رشته مورد نظر تحصیل می‌کنند.

همچنین معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی از ایجاد هنرستان‌‏های فنی و حرفه‌‏ای 5‌‏ساله بعد از راه‌‏اندازی مدارس نمونه دولتی خبر داد و گفت: هنرستان‌‏های نمونه دولتی در آینده با اولویت به هنرستان 5‌‏ساله تبدیل می‌‏شوند.

 
     
  
 
همشهری

میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) مبارکباد

 در ضمن حدیث معراج آمده است که خداوند فرمود: اى محمد، من، تو و على و فاطمه و حسن و حسین و امامان از فرزندان حسین را از نور خودم آفریدم و ولایت شما را بر اهل آسمانها و زمین عرضه کردم، هرکس آن را پذیرفت در نزد من از مؤمنین به حساب آمد و هرکس آن را منکر شد، در نزد من از گمراهان (از ستمگران. خ- ل) محسوب شد، اى محمد! اگر بنده‏اى از بندگان من آن قدر مرا بپرستد و عبادت کند که از کار افتد و از لاغرى و ناتوانى بسان مشک خشکیده و فرسوده‏اى شود و بعد به هنگام ورود بر من منکر ولایت شما باشد او را نخواهم آمرزید تا اینکه اقرار به ولایت شما نماید.
اى محمد، آیا دوست دارى آنان را ببینى؟ گفتم: آرى، پروردگارا! فرمود: نگاه کن، من به طرف راست عرش نگریستم، و اسم خود را دیدم و اسم على و فاطمه و حسن و حسین و على و محمد و جعفر و موسى و على و محمد و على و حسن را و اسم مهدى را در وسط آن به گونه‏اى دیدم که گویا ستاره‏اى درخشان است فرمود: اى محمد! اینان حجت‏هاى من بر آفریدگانم مى‏باشند و این آن کسى است که از فرزندان تو، به شمشیر قیام مى‏کند و از دشمنانم انتقام مى‏گیرد. (1)

  1- تأویل الایات 1/ 98.

اطلاعیه دبیرستان

به نام خدا

سخنی با اولیای محترم :

مقطع  متوسطه اساسـی ترین نقش را در رشــد و بالندگی دانـش آموزان دارد زیـرا آنـها را بـرای  ورود بــه آموزش عـالـی  و جامعــه آمـــاده می  سازد .اکــنون که حــجم  گستـــرده ی اطلاعات و تبادل آن در جامعــه، ما را در آستـانـه ی ورود به فرهنگی قـرار داده که در آن آموزش ، اطلاعــات و دانــش، محور اصــلی پیشرفت خواهد بود باید فرزندانمان را با این فرهنگ آشنـا نماییم .بدیـهی است نباید انتظار داشت که همه به طور یکسان مطلبی را یـــاد بـگیرنـد بلـکه به انگیزه های آنها  نسبت به مطالب آموزشی  باید توجه کرد که برای این امر ابزارها و منابع مختلفی وجود دارد تا آمــوزش را آســـان و لــــذت بـخش ســـــازد .

دبیرستان غیر دولتی قائم مقام

سعـــی دارد با بـهره گیری از کادرو دبیران توانــمنــد،مجــرب و دلــسوز ، محیــطی رافراهـم آورد تا دانش آموزان بتوانند در فضائی علمی و شاداب به اهداف آموزشی نائل آیند .

اهداف

1- تربیت دانش آموزانی خلاق ،مبتــکر و پژوهشگر با مهارتهای مورد نیاز جامعه 

2-ا یجاد فرصتهایی برای دانش آموزان ، تا علایق خود را بشناسند و خود را شکوفا سازند .

3-عمـق بخشـیدن به آمـوزش و بـالا بردن کیفیت آموزشی .

4-نگرشی نو به برنامه های آموزش و پرورش و ایــجــاد محــیط آموزشـــی  مطلوب برای دانش آموزان.

5-استفاده از شیوه های جدید آموزشی در کلاسـهــای درس و مـحــدود نکــردن آموزش و یادگیری به کلاسها .

6-حمــایــت از دانـش آموزان محقق ،مــبتــکرو پژوهشگر .

7-بهبود مستمــر آموزشی باتــوجه بــه داشتن زیبا ترین احساس ازمدرسه.

8-ودرراًس هــمــه آنها انضــبـــاط  در اندیشیدن،احساسات وعمل.        

برنامه ها

الف – با توجه به نظرمؤسسه برای جذب دانش آموزان ممتازونمونه این دبیرستان برای دانش آموزان ذخیره تیزهوشان ونمونه دولتی تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته است.

ب- استفــاده از فنــاوری ارتـبــاطــات و اطلاعات باایجاد سایت به منظور:

1-معرفی آخرین یافته های علمی .

2-استفاده از شبکه های آموزشی .

3-فراهم آوردن امکان تبادل اطلاعات علمی برای دانش آموزان.

4-معرفی دانش آموزان ممتاز .

5- استفــاده اولیـای محتـــرم و دانــــش آمــــوزان برای  اظهار نظرواطــلاع از آخرین وضیعت تحصیلی .

ج- ارتباط بین مدرسه و مراکز علـــمی بازدیــد واستــفاده از امکانــات علمـــی مـاننــد پژوهــشسرا هــاودانـــشگاهـها وسایر مراکز.

 د-مشارکت اولیادر تصمیم گیریها برای ارتقاء کیفیت آموزش.

سایر برنامه ها  :

1-تخفیف به دانش آموزان دارای مقامهای علــــــمی ،هنـری ، ورزشـی . ودانـــش آموزان ممتاز درسی .

2-تشکیل کلاسهای تقویتی وکنکور .

3-اخذ آزمونهای پیشرفت تحصیلی .

4-برگزاری آزمونها وتستهای آمادگی برای ورود به دانشگاهها از سال اول .

5-دعوت از صاحبنظران تعلیم وتربیت

و دارندگان مقامهای علمی وپژوهشی جهت سخنرانی

6-سرویس ایاب وذهاب

7-تغذیه ( صبحانه )

8-مشارکت دانش آموزان در امور مختلف مدرسه و تشکلهای دانش آموزی

 9- استــــفاده از تمــامی منابع آمــــــوزش دردسترس.

10- برگزاری اردوهای علمی وتفریحی

پیام ها

ولی محترم :

اولیا و مربیان مانند دو بال برای دانش آموزهستند اگرهماهنگ عمل نکنند تاثیر منفی روی دانش آموزخواهد گذاشت صمیمانه مشارکت فکری تان را ارج می نهیم

دانش آموز عزیز :

v    مهم نیست که به مدرسه خود افتخار کنید مهم آن است که مدرسه به شما افتخار بکند.

v    در مدرسه ی خوب همه برنده هستند

v    شادابی مدرسه شادابی جامعه است

www.abe.ir

 

یک بچه هزار رشته

شاید یادمان باشد وقتی می‌خواستیم برای رشته تحصیلی دبیرستانمان تصمیم بگیریم، تا می‌خواستیم با کسی در این مورد مشورت کنیم، اول از معدلمان می‌پرسیدند.

 انگار مهم‌ترین معیار برای انتخاب رشته، نه علایق و نه ویژگی‌های خاص ما، که فقط نمرات ما  بودند. آن موقع از اینکه تمام شخصیت مان  در چند نمره خلاصه می‌شد، خیلی دلخور می‌شدیم.

دلمان می‌خواست یک نفر از ما  بپرسد که می‌خواهیم  در آینده چکاره شویم یا چرا به فلان شغل علاقه داریم  و چرا فکر می‌کنیم که در آن موفق می‌شویم.  اکنون هم وقتی افراد زیادی را می‌بینیم که بعد از اتمام درس مدرسه یا دانشگاه، وارد شغل‌هایی بی‌ارتباط با رشته تحصیلی‌شان می‌شوند، مطمئن می‌شویم که هنوز هم انتخاب رشته با معیارهای درستی صورت نمی‌گیرد.

 تا صحبت از انتخاب رشته می‌شود، همه یاد کنکور و دانشگاه می‌افتند، بی‌توجه به اینکه قسمت اصلی این انتخاب سال‌ها قبل اتفاق افتاده؛ زمانی که فرد برای رشته دبیرستانش تصمیم گرفته است.

شاید به نظر برسد که سال‌های اول دبیرستان هنوز خیلی زود است که در مورد حرفه‌ای که در آینده می‌خواهیم انتخاب کنیم، تصمیم بگیریم. اما اگر بدانیم که داشتن هدف، نقش مهمی‌در موفقیت دارد، شاید کمی ‌جدی‌تر به این مسئله نگاه کنیم.

البته این مقاله جای توضیح دادن سیر تا پیاز انتخاب رشته نیست. فقط به معیاری اشاره خواهیم کرد که کمتر به آن توجه شده است؛ ویژگی‌های شخصیتی. اینکه چطور از روی ویژگی‌های شخصیتی فرزندمان، به او کمک کنیم تا رشته و نهایتا شغلی متناسب با همان ویژگی‌ها انتخاب کند.

توجه داشته باشید که این روش، یک روش صددرصد اثبات ‌شده نیست؛ تنها یک راهنماست.
 شما با توجه به شناختی که طی سال‌ها و به مرور زمان از فرزندتان به دست می‌آورید، بهترین کسی هستید که می‌توانید به او در شناخت خود و همچنین توانایی‌ها و علاقه‌هایش کمک کنید. شاید همه این توضیح‌ها یک نتیجه ساده اما مهم داشته باشد؛ اینکه اول فرزندتان را بشناسید و بعد برای آینده‌اش تعیین تکلیف کرده و راه را مشخص کنید.

 ما درون را بنگریم و حال را

یکی از کاربردی‌ترین دسته‌بندی‌ها در افراد، استفاده از معیار درون‌گرایی و برون‌گرایی است. درمورد ویژگی‌های هر گروه شاید از روی معنی کلمات بتوان حدس‌هایی زد:

 شغل‌های مناسب برای هر گروه:
درون‌گرا: در آینده شغل‌هایی مناسب این گروه است که کمتر با مردم در ارتباط مستقیم باشد؛ مثل کارهای آزمایشگاهی، پژوهشی، خلبانی، کتابداری، پزشکی با تخصص‌هایی مثل: جراحی، بیهوشی و رادیولوژی، انواع طراحی‌ها اعم از صنعتی، لباس یا خانه و دکور، مهندسی کامپیوتر و رشته‌های دیگر مهندسی که به طراحی پروژه‌ها مربوط می‌شود و فعالیت‌های هنری اعم از نقاشی، خطاطی، مجسمه‌سازی و...

برون‌گرا: در آینده در شغل‌هایی احساس رضایت بیشتری می‌کنند که بیشتر با مردم در ارتباط مستقیم باشد؛ مثل منشی‌گری، فروشندگی، بازاریابی، بازیگری، روان‌شناسی، معلمی، خبرنگاری، پزشکی با تخصص‌هایی مثل  اطفال، زنان، پوست و رشته‌های مهندسی که در کارهای اجرایی فعالیت دارند.

البته باید توجه داشته باشید که ویژگی‌های گفته‌شده مربوط به افرادی است که کاملا یا درون‌گرا هستند یا برون‌گرا. ممکن است در بررسی این ویژگی‌ها به نظرتان برسد که تمام این ویژگی‌ها را یک نفر نداشته باشد؛ این اتفاق کاملا طبیعی است اما قطعا اگر کمی‌ بیشتر دقت کنید، متوجه می‌شوید که بالاخره تمایل به یک سمت بیشتر است.

 من عشق هیجانم

از همان دوران کودکی، تفاوت بچه‌ها در این مورد یعنی اینکه هیجان‌خواهند یا نه، بسیار آشکار است. اکثر مادرها از این نظر بچه خود را به‌خوبی می‌شناسند چرا که تفاوت‌ها از همان سنین پایین یعنی قبل از یک سالگی آرام‌آرام مشخص می‌شود. اما شاید نکته‌ای که اکثر مادر‌ها از آن بی‌اطلاع هستند، کاربرد این دسته‌بندی است. برای همین، اول ویژگی‌های هر گروه را مرور می‌کنیم و بعد در مورد شغل مناسب برای هر کدام، پیشنهاد‌هایی را ارائه می‌کنیم.

 شغل‌های مناسب برای هر گروه
هیجان‌خواه: شغل‌هایی مناسب این گروه است که روتین و تکراری نباشد. این گروه از افراد از عهده کار‌های پراسترس نیز بهتر برمی‌آیند؛ شغل‌هایی مثل خلبانی، خبرنگاری، غواصی، موسیقی، مشاور مسکن، کار در بورس؛ پزشکی با تخصص‌هایی مثل جراحی.

هیجان‌گریز: شغل‌هایی مناسب این گروه است که استرس زیادی نداشته باشد و موارد کاری قابل پیش‌بینی باشد. شغل‌هایی مثل: کارهای اداری و دفتری، پژوهشی، دبیری، مهندسی در رشته‌های مربوط به طراحی پروژه‌ها، کارهای یدی و کارگری.

البته باید توجه داشت که در بین شغل‌های هر گروه درجات آنها متفاوت است. به عنوان مثال در مورد گروه هیجان‌خواه، هیجان کاری مثل خبرنگاری به مراتب بیش از خلبانی است یا در مورد شغل‌های هیجان‌گریز هم هیچ شغلی نیست که خالی از هیجان باشد بلکه فقط هیجان آنها در کل کمتر از گروه دیگر است.

 البته باید توجه داشته باشید که منظور از هیجان، استرس و فشارکاری نیست بلکه تجربه موارد جدید و احساس خوشایند ناشی از آن است؛ هر چند با افزایش هیجان معمولاً استرس آن نیز افزایش می‌یابد.

در پایان، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که این ویژگی‌های شخصیتی از ثبات بالایی برخوردارند لذا امکان تغییر آنها در طول سال‌ها کم است و اهداف انتخاب‌شده براساس آنها در طول سال‌ها کمتر تغییر می‌‌کند.

 
     
  
منبع :همشهری
 

توصیه‌های سازمان سنجش به داوطلبان کنکور

در آستانه برگزاری کنکور دانشگاه‌ها، معاون سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان توصیه کرد تا سؤالات کنکور سال‌های گذشته را تهیه کنند و به آنها پاسخ دهند تا برای حضور در جلسه آماده شده و اضطراب و استرسی نداشته باشند.

حسین توکلی گفت: سؤالات امتحانی کنکور سراسری از کتب دوره پیش دانشگاهی و متوسطه طراحی شده است و اگر داوطلبی کتاب‌های درسی خود را به صورت مطلوب مطالعه کرده باشد مطمئناً نمره خوبی را در کنکور سراسری کسب خواهد کرد.

وی تصریح کرد: داوطلبانی که با برنامه‌ریزی صحیح موفق به مرور مطالب درسی خود شده باشند، می‌توانند در فرصت باقی مانده نکات مبهم مطالب درسی را مجدداً مرور کنند. توکلی همچنین به داوطلبان توصیه کرد که در جلسه آزمون از زمان نهایت استفاده را ببرند.

توزیع کارت ورود به جلسه براساس سال تولد و شماره شناسنامه

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کارت ورود به جلسه کنکور براساس سال تولد و شماره شناسنامه داوطلبان توزیع می‌شود، گفت: متولدین سال 68 و بعد از آن صبح روز دوشنبه 4 تیر، متولدین سال 67 و بعد از آن بعدازظهر روز دوشنبه 4 تیر، متولدین سال‌های 65 و 66 صبح روز سه شنبه 5 تیر، متولدین سال 64 و قبل از آن بعد از ظهر روز سه‌شنبه 5 تیر، باید برای دریافت کارت ورود به جلسه خود مراجعه کنند.

توکلی افزود: همچنین کارت ورود به جلسه فقط به خود داوطلب و در قبال ارائه کارت ملی، شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر ارائه می‌شود.

به گفته وی در کنکور امسال 311 هزار و 83 داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی، 434 هزار و 513 داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، 502 هزار و 344 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، 31 هزار و 109 داوطلب در گروه آزمایشی هنر و 19 هزار و 425 نفر در گروه آزمایشی زبان ثبت‌نام کرده‌اند.

تعداد و زمان پاسخگویی سؤالات

دکتر توکلی در مورد تعداد سؤالات آزمون‌های گروه‌های آزمایشی اظهار داشت: تعداد سؤالات آزمون تخصصی گروه علوم ریاضی و فنی 135 سؤال و زمان پاسخگویی به آن 175 دقیقه است. همچنین در گروه علوم انسانی 2 دفترچه سؤال تخصصی وجود دارد که در دفترچه شماره 2 تعداد 35 سؤال و در دفترچه بعدی 145 سؤال تخصصی وجود داشته و زمان پاسخگویی به این دفترچه‌ها نیز به ترتیب 35 و 130 دقیقه تعیین شده است.

وی افزود: در گروه علوم تجربی نیز 2 دفترچه سؤال تخصصی طراحی شده که در دفترچه شماره 2 تعداد 25 سؤال و دفترچه شماره 3 تعداد 145 سؤال و زمان پاسخگویی به آنها نیز به ترتیب 20 و 155دقیقه تعیین شده است. همچنین در گروه هنر نیز 2 دفترچه سؤال تخصصی شامل 60 و 100 سؤال و زمان پاسخگویی 65 و 100 دقیقه تعیین شده است.

به گفته وی، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی یک دفترچه سؤال تخصصی با 70 سؤال در هر یک از زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی طراحی شده که داوطلبان باید در مدت 105 دقیقه به این سؤالات پاسخ دهند. این آزمون در  ۴۰۳حوزه امتحانی در روزهای هفتم، هشتم و نهم تیر‌ماه به‌طور همزمان در ایران و 17 کشور جهان برگزار می‌شود.

رسیدگی به تخلفات

رئیس سازمان سنجش نیز با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری گفت: بر اساس این آیین‌‌نامه همراه داشتن تلفن همراه و ماشین حساب تخلف است و مشمول اخطار کتبی، درج در پرونده، اعلام به مراجع ذی‌ربط و محرومیت از گزینش در همان سال می‌شود. همچنین استفاده از تلفن همراه و ماشین حساب از یک تا 10 سال محروم شدن از آزمون‌های بعدی را در‌بر دارد.

پور‌عباس تصریح کرد: نت‌برداری چه برای خود و چه به منظور کمک به دیگران تقلب محسوب می‌شود و سبب محرومیت از کنکور تا 3 سال می‌شود.

وی افزود: در کنکور سال گذشته 50 داوطلب نت داشتند و در حال حاضر حدود 100 پرونده تقلب در سازمان سنجش وجود دارد که منجر به محرومیت داوطلبان از کنکور شده است. همچنین در صورتی که تقلبی از غیر داوطلبان مشاهده شود، 1 تا 5 میلیون تومان جریمه و 1 تا 10 سال محروم شدن از کنکور و معرفی به مراجع قضایی را به همراه دارد.

پور عباس با تاکید بر این‌که داوطلبان باید توجه داشته باشند که معدل آنها روی کارت ورود به جلسه ثبت می‌شود و باید این معدل صحیح درج شده باشد، اظهار داشت: در صورتی که معدل درست نباشد داوطلب باید با تهیه کپی از کارت ورود به جلسه، معدل صحیح خود را روی آن درج و برای سازمان سنجش ارسال کند در غیر این صورت پس از قبول شدن داوطلب در کنکور قبولی وی کن لم یکن تلقی خواهدشد.

انتخاب رشته براساس میزان علاقه‌مندی

رئیس سازمان سنجش درباره انتخاب رشته توسط موسسات انتخاب رشته، گفت: این موسسات گمراه کننده بوده و داوطلبان را برای قبولی 100درصد به سمت انتخاب رشته‌‏های غیر مورد علاقه داوطلبان هدایت می‌‏کند.

وی تاکید کرد: داوطلبان به هیچ وجه برای انتخاب رشته نیازی به مراجعه به مراکز انتخاب رشته ندارند چرا که انتخاب رشته فقط بر اساس سلیقه و علاقه‌مندی داوطلبان صورت می‌پذیرد.

پور‌عباس افزود: مراکز انتخاب رشته، انتخابی برای داوطلب می‌کنند که مطمئن هستند وی قبول می‌شود، سال گذشته حدود 5 هزار داوطلب به سازمان سنجش مراجعه کرده بودند که بر اساس راهنمایی این مراکز انتخاب نادرست داشتند این افراد با رتبه‌های خوب به سمت رشته‌هایی که مورد علاقه‌شان نبود راهنمایی شده بودند در حالی که می‌توانستند در رشته مورد علاقه خود پذیرش شوند.

به گفته وی در کنکور امسال حدود 60 هزار نفر بیشتر از کنکور 85 پذیرش می‌شوند، همچنین 75 هزار دانشجو در دانشگاه‌های روزانه پذیرش خواهندشد.

همشهری