السلام علیک یا فاطمة الزهرا (س)

وصایاى حضرت فاطمه زهرا(س)

بسم الله الرحمن الرحیم هذا ما اوصت به فاطمة بنت رسول‏اله و هى تشهد ان لا اله اله الله و ان محمدا رسول‏الله و ان الجنة حق والنار حق و ان الساعة آتیة لاریب فیها و ان الله یبعث من فى القبور یا على انا فاطمه بنت محمد زوجنى الله منک لاکون لک فى الدنیا و الاخرة انت اولى بى من غیرى حنطنى و غسلنى و کفنى باللیل وصل على و ادفنى باللیل و لا تعلم احدا و استودعک الله و اقراء على ولدى السلام الى یوم القیامة.(1)
این است وصیت فاطمه دختر رسول خدا و او شهادت مى‏دهد به یگانگى و یکتایى ذات باریتعالى و رسالت حضرت محمد رسول‏الله و گواهى مى‏دهد که بهشت حق است و آتش جهنم حق است و بدون شک قیامت در پیش است و خواهد آمد و خدا در آن روز همه را از قبرها برمى‏انگیزد یا على من فاطمه دختر محمدم که خداوند مرا به ازدواج تو درآورد تا در دنیا و آخرت همسر تو باشم و از آن تو، تو از هرکس بر من نزدیکترى مرا شبانه حنوط کن و شب غسل بده و شبانه کفنم کن و شب به خاک بسپار و کسى را از دفن من مطلع مکن. تو را به خدا مى‏سپارم و سلام من به فرزندانم تا روز قیامت برسان. و در بعضى از روایات دارد که زهرا علیهاالسلام به على علیه‏السلام گفت: یابن عم دلم تمناى مرگ دارد ساعتى نخواهد گذشت جز آن که از تو مفارقت نمایم.
على علیه‏السلام فرمود: اى دختر رسول خدا وصیت کن به آنچه مى‏خواهى و هر چه در دل دارى بیان کن على علیه‏السلام نشست بالاى سر فاطمه و خانه را از بیگانه خالى کرد جز فاطمه و على کسى نبود فاطمه عرض کرد: اى پسر عم هیچگاه در زندگى به شما دروغ نگفته‏ام و در زندگى زناشویى با تو راه خیانت نپیموده‏ام و لا خالفتک منذ عاشرتنى. و هرگز در معاشرت با تو از در مفارقت وارد نشده‏ام و پیوسته مطیع فرمان تو بوده‏ام. على علیه‏السلام فرمود:
پناه مى‏برم به خدا (اى دختر رسول خدا) تو بانوى راستگویى و داناتر و پرهیزگارتر و نیکوکارتر و گرامى‏تر از هرکسى، من نیز از خدا در مخالفت با تو بیمناک بوده‏ام و فراق تو بر من سخت ناگوار است فقدان تو بر من تجدید مصیبتى است که از رحلت پیغمبر بر من وارد شد به خدا قسم مصیبت فراق تو بر من چنان است که هیچ چیز نمى‏تواند مرا تسلیت دهد در آن حال هر دو به گریه افتادند و مدتى زار زار اشک ریختند (بعضى نوشته‏اند که چون اطاق خلوت شد زهرا علیهاالسلام به على علیه‏السلام عرض کرد پسر عم جلوتر بیا و دستت را روى سینه من بگذار على علیه‏السلام خواهش آن بانو را عمل کرد آنگاه عرض کرد پسر عم از من راضى باش على علیه‏السلام فرمود: زهرا جان از تو راضیم خداى نیز از تو راضى باشد. عرض کرد نه على جان مى‏دانى من از چه چیزى از شما رضایت مى‏خواهم روزى که دشمن به صورت من سیلى زد و با خستگى و درد جسمانى و روح افسرده آمدم منزل دیدم تو در کنج حجره نشسته‏اى و مشغول جمع‏آورى قرآنى با تندى با شما سخن گفتم و به شما گفتم یابن ابیطالب اى پسر ابى‏طالب در کنج حجره نشسته‏اى و مثل جنین در رحم حجره قرار گرفته‏اى دشمن به همسرت تعدى کرده...
غصه‏دار بودم و با تو پرخاش کردم اینک از تو رضایت مى‏خواهم از من راضى باش) مولاى متقیان سر فاطمه را به سینه چسباند و با مهربانى فرمود: زهرا جان از تو راضیم خدا و رسول از تو راضى باشند هرچه مى‏خواهى بگو که اجرا خواهم کرد. آن بانو در حالى که اشک مى‏ریخت گفت شوهر گرامیم خداوند تو را جزاى خیر دهد وصیت من این است که دختر خواهر من امامه را تزویج کنى (امامه دختر زینب بنت رسول‏الله بود که مادرش در زمان پدر فوت کرده بود) زیرا امامه به فرزندان من مهربانى خواهد کرد و بهترین پرستار آنها است و مرد هم ناگزیر است زنى در خانه داشته باشد.
از جمله وصایاى حضرت زهرا علیهاالسلام به همسرش این بود که گفت: شوهر عزیزم براى من تابوتى بساز که فرشتگان صورت آن را به من نشان داده‏اند و امام علیه‏السلام از وى خواست که وصف آن را برایش بیان کند تا طبق خواسته‏اش عمل نماید.
«مورخین نوشته‏اند که وصف تابوت در متن وصیت آن بانوى بزرگ اسلام نیست» و باز گفت: همسرم وصیت دیگرم این است که هیچکس به جنازه من حاضر نشود.
من از این مردم که به من ستم کردند و حق مرا غصب نمودند متنفرم.
اینها دشمن من و دشمن رسول خدا (ص) هستند اجازه نده از این قوم و هوادارانشان کسى بر جنازه من حاضر شوند و نماز بخوانند یا على مرا در تاریکى شب آنگاه که دیدگان مردم به خواب رفت به خاک بسپار تا از دفن من بى‏خبر باشند. (2)

  1ـ بحار چاپ قدیم ج 10/ 61
2ـ فاطمة الزهرا سیدة نساءالعالمین/ 435
منبع

جزئیات شیوه برگزاری کنکور 86 اعلام شد

کنکور امسال به صورت یک مرحله‌ای است و سؤالات آن نیز از کتاب‌های  درسی سالی واحدی طراحی می‌شود
معاون سازمان سنجش درباره تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سؤالات کنکور گفت: داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی باید به 100 سؤال عمومی در دفترچه شماره 1 ظرف مدت 75 دقیقه پاسخ دهند.
حسین توکلی افزود: داوطلبان گروه ریاضی و فنی علاوه بر پاسخگویی به 100 سؤال عمومی باید به 135 سؤال اختصاصی نیز در مدت 175 دقیقه پاسخ دهند. این گروه از داوطلبان باید پاسخ سؤالات عمومی را در پاسخنامه شماره 1 و پاسخ سؤالات اختصاصی را در دفترچه شماره 2 درج کنند.
وی اظهار داشت: داوطلبان آزمون هنر نیز علاوه بر پاسخگویی به سؤالات عمومی باید به60 سؤال اختصاصی در مدت 65 دقیقه و 100 سؤال اختصاصی دیگر در مدت 100 دقیقه پاسخ دهند. این داوطلبان باید پاسخ هر 3 دفترچه سؤال را در پاسخنامه شماره یک درج کنند.
توکلی گفت: همچنین داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی به جز سؤالات آزمون عمومی، 25 سؤال زمین‌شناسی دارند که باید به آنها ظرف مدت 20 دقیقه در دفترچه شماره 2 پاسخ دهند. همچنین آنها باید 145 سئوال اختصاصی را به مدت 155 دقیقه در دفترچه شماره 2  درج کنند.
وی اضافه کرد: در گروه آزمایشی زبان نیز داوطلبان باید به 70 سؤال اختصاصی زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی که در دفترچه شماره 2 آمده است. علاوه بر دفترچه شماره یک حاوی سؤالات عمومی، در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند. این گروه آزمایشی منحصرا یک پاسخنامه دارد. ضمنا داوطلبانی که زبان‌های ایتالیایی و روسی را انتخاب می‌کنند سؤال اختصاصی ندارند و باید تنها به سؤالات عمومی پاسخ دهند.
معاون سازمان سنجش در خصوص سؤالات آزمون گروه علوم انسانی گفت: داوطلبان این گروه علاوه بر پاسخ دادن به سؤالات عمومی باید به 35 سؤال اختصاصی ظرف مدت 35 دقیقه و 145 سؤال اختصاصی دیگر ظرف مدت 130 دقیقه پاسخ دهند. در این آزمون 2 پاسخنامه مربوط به سؤالات عمومی و اختصاصی وجود دارد. همچنین داوطلبان گروه علوم انسانی که مدرک پیش‌دانشگاهی آنها علوم و معارف اسلامی است علاوه بر دفترچه سؤالات اختصاصی 2 و 3 باید به دفترچه شماره 4  با تعداد 20 سئوال نیز پاسخ دهند.
توکلی درباره زمان دقیق برگزاری آزمون به مهر گفت: آزمون سراسری سال 1386 صبح‌ها رأس ساعت 30/7 و بعد از ظهرها رأس ساعت 30/15 دقیقه آغاز می‌شود. درهای ورود به جلسه یک ساعت قبل از آزمون بسته می‌شود و الزاما داوطلب باید یک ساعت قبل از بسته شدن درب حوزه‌های امتحانی در محل حاضر باشد.
وی با تأکید بر اینکه داوطلب باید برای حضور در حوزه امتحانی علاوه بر کارت ورود به جلسه اصل شناسنامه، کارت ملی و یا کارت معتبر عکس‌دار به همراه داشته باشد افزود: منحصرا چند مداد سیاه نرم، مداد تراش و مداد پاک‌کن نیز از وسایلی است که باید همراه داوطلب باشد.معاون سازمان سنجش همچنین خاطر نشان کرد: همراه داشتن تلفن همراه، پیجر، بیسیم، ماشین حساب، جزوه، کتاب، کیف یا ساک دستی به جلسه آزمون ممنوع است و در صورتی که داوطلب عمدا و سهوا یکی از این وسایل را با خود به همراه داشته باشد، برابر مقررات مربوط تخلف و تقلب که در اطلاعیه توزیع کارت درج می‌شود، با وی به عنوان متخلف و یا متقلب برخورد می‌شود.
 
همشهری

حذف کنکور در روزنامه‌ها

بار کنکور بالاخره از روی دوش جوانان ایرانی برچیده شد، این خبر مهم‌ترین موضوعی است که روزنامه‌های دوشنبه 7 خرداد تیتر یک کرد‌ند.

جام جم این خبر را این گونه تیتر یک کرده است:" خداحافظ کنکور"
هم‌میهن هم این خبر را تیتر یک کرده است: حذف کنکور
و اعتماد ملی در این باره نوشته است: کنکور 4 سال دیگر حذف می‌شود

از همشهری

کلمات قصار

No one can go back and make a brand new start. Anyone can start from now and make a brand new ending. 
 
هیچ کس نمی تواند به عقب برگردد و از نو شروع کند ، اما همه می تواند از همین حالا شروع کنند وپایان تازه ای بسازند
 
*Disappointments are like roud bomps, they slow you down a bit but you enjoy the smooth roud afterwards. Don't stay on the bumps too long. Move on!
 
 مشکلات مانند دست اندازهای جاده اند. کمی از سرعتتان کم می کنند، اما از جاده صاف بعد از آن لذت خواهید برد. زیاد روی دست اندازها توقف نکنید. به خرکتتان ادامه دهید

یک میلیون و ‪ ۳۱۵‬هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این مدارس، یک میلیون و ‪ ۳۱۵‬هزار و‪ ۲۱‬دانش‌آموز بجز در مقطع پیش دبستانی، مشغول تحصیل‌اند.

دکتررضا مومنی روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعداد مدارس غیردولتی در سطح کشور را ‪۱۵‬ هزار و ‪ ۱۰۸‬باب اعلام کرد.

وی اظهار داشت:این مدارس زمینه اشتغال ‪ ۱۲۰‬هزار نفر را به طور مستقیم و ‪ ۷۵‬هزار و ‪ ۵۵‬نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.

به گفته وی، ‪ ۸/۹۵‬درصد مدارس کل کشور را مدارس غیردولتی تشکیل می‌دهند.

وی از تهیه طرح حمایت مالی از مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: در صورت تصویب مجلس ‪ ۳۰‬درصد سرانه دانش‌آموزش مدارس غیردولتی کشور را از امسال دولت پرداخت می‌کند.

مومنی با بیان اینکه این طرح بزودی در مجلس بررسی خواهد شد، گفت: کمک مالی دولت به موسسان مدارس غیردولتی از اهداف این طرح است.

به گفته وی، در صورت تصویب مجلس، این طرح از آغاز سال تحصیلی جدید در کشور اجرا می‌شود.

وی اعتبار سالجاری وزارت آموزش و پرورش را‪ ۷۲‬هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: دو هزار میلیارد ریال از این میزان، سرانه دانش آموزی است.

 
منبع همشهری

زیبایی دوست داشتن(جبران خلیل جبران)

to understand the heart and mind of a person,look not at what he has already achieved.
but at what he aspires to do.
چون خواهی امیال و افکار کسی دریابی
بنگر
نه در آنچه به آن رسیده
بل در آنچه مشتاق رسیدن به آن است


darkness may hide the trees and the flowers from the eyes
but it cannot hide love from the soul
تاریکی شاید از دیده ها پنهان داردگلها و درختها را
اما عشق را از دلها هرگز

love
is the only freedom in the word
because it so elevates the spirit
that the laws of humanity
and the phenomena of nature dont elter its course.
عشق
یگانه آزادی این جهان است
چه
جان را چنان اخلاص می بخشد
که نه قوانین بشریت
و نه فرامین طبیعت
هیچیک نتواند
آن را در بند کشد.

of lifes two chief prizes,
beauty and truth,
i found the first in a loving heart
and the second in a laborres hand
از دو موهبت بزرگ زندگی
زیبایی و حقیقت
اولی را در قلب عاشق یافتم
و دومی را در دست کارگر

truth is like the stars
it dose not apear except
from behind obscurity of the night
truth is like all beautiful
things in the world
it dose not disclose its desirability
except to those who first feel
the influence of falsehood
حقیقت
همچون ستارگان
پدیدار نگردد جز از پس تیرگی شب
حقیقت
همچون زیبایی
آشکار نگردد جز بر آنان که
زشتی دروغ را
در یافته باشند

many a time i have made a comparison
between nobility of sacrifice
and happiness of rebellion
to find out which one
is nobler and more beautiful
but until now i have distilled
only one truth out of the whole matter
and this truth is sincerity
which makes all our deeds
beautiful and honorable.

سالها در اندیشه بوده ام
تا دریابم
کدامیک اصل تر و نیکو ترند
والایی ایثار
یا سرمستی عصیان
و اکنون در ورای همه ی پندارها
تنها یک حقیقت را آشکار در یافته ام
و آن همانا صداقت است
آن چه به همه ی اعمال ما
زیبایی و اصالت می بخشد
 

در چه مدت میتوانید صورت یک انسان را در این عکس پیدا کنید؟

پزشکان به این نتیجه رسیده اند که اگر فردی بتواند صورت یک انسان را در این عکس در مدت ۳ ثانیه پیدا کند نیم کره سمت راست مغز او فعالتر از افراد معمولی است.اگر بین ۳ثانیه تا ۱ دقیقه عکس صورت را پیدا کند نیمکره راست او به صورت عادی کار میکند و اگر بین ۱ تا ۳ دقیقه عکس را پیدا کرد نیمکره سمت راست مغزش به کندی کار میکند و احتیاج به مصرف پروتئین بیشتری دارد و اگر بعد از ۳ دقیقه هم عکس را پیدا نکرد باید این نوع تمرینات را تکرار کند تا نیمکره راست مغزش فعال شود!
وقت بگیرید پیداکنید.........